VIO organiseert 6th International Symposium on Highway Geometric Design

op . Gepost in Algemeen

De Vereniging Infra Ontwerp (VIO) is uitgekozen door de Transportation Research Board om het ISHGD congres in 2020 in Amsterdam te hosten.

Het International Symposium on Highway Geometric Design (ISHGD) is een 5 jaarlijks internationaal congres over de nieuwste wetenschappelijke kennis, inzichten en praktijkervaringen over het geometrisch wegontwerp van hoofdweginfrastructuur. Met 325 deelnemers uit 37 landen, 150 papers en 19 landenrapporten, 123 (poster)presentaties en extra workshops en excursies bij de vorige editie in Vancouver (2015) is dit symposium het grootst binnen het vakgebied van infraontwerp en dus interessant voor alle VIO leden en wegontwerpers.

Alex van Loon, bestuurslid van VIO en regisseur van het bidbook genaamd Smart Highway design, ready for the future: “Dankzij medewerking en steun van vele partijen binnen en buiten de VIO hebben we het bidbook ingezet op onze hoogwaardige weginfrastructuur, een breed internationaal netwerk van professionals in de wegensector, en een sterke eigen visie op het symposium met meer discussie en interactie”.

Het organisatiecomité was erg onder de indruk van de bieding van VIO en kijkt uit naar de samenwerking. Ook de minister Schulz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) vindt het “een goede zaak als buitenlandse professionals op het gebied van wegontwerp naar ons land komen om kennis te nemen van onze innovatieve infrastructuur en hun kennis delen hoe we onze infrastructuur nog beter op de toekomst kunnen voorbereiden”.

Joris Stroobach van beoogd hoofdsponsor Arcadis is bereid om als voorzitter van het symposium op te treden. Hij ziet het als een uitdaging om de verwachtingen die we in het bidbook hebben geschetst ook waar te maken en van dit symposium een groot succes te maken.